Nu uita sa ma bagi la blogroll…

Poveste 2

Posted by Domnul Bolog on 27/10/2008

Mersul pe strada, daca nu ochiesc vreo fata sau nu imi folosesc super puterea de atentie distributiva, e destul de anost. E ca un film mut, oamenii trec anonimi pe strada, pe fundal se aude muzica din casti si totul in jurul meu e alb-negru. Din masa gri de oameni rasar din cand in cand doi sau trei indivizi pe care ii vad color. Sunt persone pe care le cunosc, sunt persoane de care trebuie sa ma feresc sau persoane “diferite”. Cand merg pe strada caut privirile oamenilor, le caut pentru ca imi place la nebunie comunicarea nonverbala de tipul ” tu ma vezi cum eu te vad, ochii mei se ineaca in ochii tai, ne privim intens timp de o fractiune de secunda, timpul se dilata, facem schimb de informatii (poate sa apara si un zambet sau o incruntare), clipim, timpul revine la normal, cand deschid ochii din nou, am trecut deja unul prin fata celuilalt”

Eram la Unirii. Tocmai iesisem de la metrou. Cand am ridicat capul, timpul s-a oprit. Nu a incetitinit, secunda nu s-a dilatat, ci pur si simplu s-a oprit. In fata mea la cam 3 metri de mine era un tip. Omul era la port si la trup alb negru ca restul peisajului dar ochii ii straluceau de un verde smarald. Cand i-am fixat ochii timpul a revenit la normal si omul a trecut pe langa mine.
Auzeam cum imi batea inima in piept si cum sangele era inlocuit de adrenalina. Am clipit de doua ori, am pivotat, si inainte ca piciorul drept sa atinga pamantul imi schimbasem sensul mersului: il urmaream pe tip.

La trecerea de pietoni e verde, dar tipul se opreste, se cauta in buzunare, isi scoate o tigara si zice fara sa se intoarca:
– Nu te supara, ai un foc?
Oamenii trec in continuare pe trecere. El sta nemiscat la marginea trotuarului cu spatele la mine. Eu nu ii raspund, caci n-avea de unde sa stie de prezenta mea.
– Vorbesc cu tine. Ai un foc?
Nu mai e nimeni langa el, iar el tot cu spatele la mine. Simt cum secunda se dilata, oamenii grabiti par sa incetineasca si tipul se intoarce nederanjat de distorsiunea timpului:
– De ce ma urmaresti? Isi aprinde tigara si ma priveste linistit. Timpul sta in loc!
– Pentru ca esti “gri”, dar m-ai privit direct in ochi.
Tipul zambeste si trage din tigara. Nu zice nimic!
– Cum ti-ai dat seama ca te urmaresc?
– Nu e logic? M-ai privit direct in ochi. Ce culoare crezi ca au ochii tai?
– Ai tai sunt de un verde aprins, desi restul corpului e gri ca al celor ce trec pe strada ca niste automate limitate la rutina lor. Ai mei sunt cum ii vezi!
– Vad ca si tine! Putini de pe strada se disting din marea de gri murdar. Cunoscutii, prietenii si dusmanii, pe ei ii vad color, tu nu esti din nici o categorie, esti un observator, ca si mine, iar ochii tai sunt negrii ca doua margele.
– Observator?
– Si inca unul incepator! Este apus, umbrele sunt alungite, a ta trecea de mine cu usurinta, reflectia ta era in toate geamurile, muschii fetei erau incordati si priveai fix la mine, ai trecut pe langa 2 persoane cunoscute fara sa le saluti si pasul iti era grabit plus probabilitatea era de 70% sa ma urmaresti dupa ce mai privit in ochi. Majoritatea oamenilor intorc doar capul dupa o privire intensa, dar tu ai “ochii”!

Acum povestea adevarata.
– De ce ma urmaresti?
Nu ii raspund. Nu are de unde sa stie ca sunt in spatele lui.
– Exista o probabilitate de 50% ca tu sa fii in spatele meu. Dar daca m-as lua dupa cum iti tarsii picioarele si dupa cum mai privit mai devreme as putea sa cresc probabilitatea la 80%.
Fii mai atent la detalii si nu mai urmari oameni, despre care nu stii cu ce se ocupa, pe strada.
Si pleaca. Cat timp a vorbit nu s-a intors si cand a plecat si-a aprins tigara.

A doua poveste desi mai scurta si mai fada e exact cum mi s-a intamplat. Teoriile conspiratiei si carti SF, am mai citit si eu. Multi imi zic ca sunt paranoic, poate sunt.

Leave a Reply

 
